Lucrarea anuală-experiența clasei a XI-a
Zilele de 12 si 14 februarie 2020 au reprezentat pentru clasa a XI-a din Liceul Teoretic Waldorf din capitală o frumoasă experiență de a-și manifesta abilitățile oratorice în fața publicului. Este un eveniment specific sistemului educațional Waldorf, dar străin pentru alte instituții școlare din țară. În calitate de spectatori și susținători au fost prezenți cadre didactice, părinți, colegi și elevi dornici de a afla ceva nou. Susținerea a reprezentat treapta finală, trăită de elevii ce au lucrat în decursul unui an întreg: găsirea temei potrivite, un coordonator versat în domeniu, aplicarea în practică, surse informaționale veridice.
Lucrările anuale îmbină teoria cu practica, fiind realizate de către elevi cu multă pasiune și dedicație. Alegerea temelor sunt la discreția elevului și îi permit acestuia să-și exprime opiniile în legătură cu subiectul abordat, astfel, conturându-și viitoarele aspirații profesionale.
Domeniile cuprinse au vizat interesele individuale, trecându-se de la primitivele obișnuințe umane ("Pictatul manual pe suprafețe de denim", "Producerea săpunului si scrubb-ului natural", "Diversitatea armelor de foc", "Primele scrieri grafice") la preocuparea secolului ("Dispozitive de urmărire după soare a bateriilor solare", "Securitate anti-virus (Calul troian)", "Animație digitală"). Din domeniul artei culinare s-a vorbit despre: "Gastronomia moleculară", "Aditivii alimentari si uleiul de palmier". Omul este centrul universului - ființa superioară, însă incapabilă de a controla timpul scurs, viața, visele trăite, uneori, având nenorocul de a se confrunta cu tulburări ce îl depărtează de restul societății ("Autism-alterarea abilităților sociale", "Emoțiile"). Iar mediul înconjurător și societatea pe care le creăm sunt sănătatea noastră. De aceasta ne-am convins, ascultând temele: ("Ritmul somnului", "Apa – izvorul vieții", "Poluarea mediului ambiant", "Obiective de dezvoltare durabila", "Protejarea de factorii de risc a sistemului respirator", "Azotul - elementul ce menține viața pe pământ").
Artele frumoase reprezintă cheia ce deschide ușa de redescoperire a propriului - Eu, a capacitaților deținute ("Arhitectura și machete"). Muzica topește inimile înstrăinate („Chitara”), un film bun creează senzații, trăiri de nedescris ("Arta filmului"), fotografiile sunt creionarea amintirilor ("Arta fotografică"), iar abilitatea de a vorbi coerent, convingător cucerește audiența ("Arta vorbirii"), timpul nu se întoarce și viața trebuie trăită acum ("Timpul și viața - două dimensiuni esențiale ale omenirii").
În concluzie, experiența dată ne-a ajutat să depășim temerile, impedimentele pe care le purtam în propria conștiință și să ne prezentăm în fața publicului primitor cu certitudine și încredere deplină în forțele proprii. Timp de câteva minute am intrat în pielea marilor oratori. Nu ne-am lăsat pradă emoțiilor, ci cu privirea plină de încredere și curaj, am prezentat temele de proiect. Acest eveniment nu a fost unul ordinar, lăsat trecutului, ci își va pune amprenta în perspectivele noastre de viitor, cultivându-ne competențe valoroase pentru realizarea noastră ca personalități creative, armonioase, sănătoase și fericite.
Elevii clasei a XI-a